Det pedagogiska mötet med traumatiserade barn, ungdomar och vuxna

I Lisetten nummer 2/2016 kan du läsa flera artiklar om det pedagogiska mötet med traumatiserade barn, ungdomar och vuxna. Du kan bl.a. läsa följande:Lisetten 2.2016

  • ”Bygg en provisorisk glädjeplattform” av Lars H Gustafsson
  • En intervju med Birgitta Fransson om tidningen Opsis barnkulturs temanummer om flykt
  • Bryta upp eller börja om? av Ulrika Jepson Wigg
  • En intervju med Mehdi Ghazinour, professor i socialt arbete vid Umeå universitet
  • Att lära för livet, senare i livet av Theodolinda Långh
  • ”Mitt tåg har redan gått” av Susan Englund
  • Högläsning kan stötta traumatiserade elever av Lisa Högberg och Ulla Myllymäki

Dessutom finns det flera andra intressanta artiklar att läsa. Debatten om vad vi ska översätta termen translanguaging till på svenska fortsätter.

Alla medlemmar och prenumeranter i Riksförbundet lärare i svenska som andraspråk får tidningen på posten. Det går även att beställa lösnummer här.

.

Det här inlägget postades i Lisetten, Uncategorized. Bokmärk permalänken.